Kerülj nyeregbe!

Két kerék, és semmi más

Valamiért úgy érzed, el kell kezdened biciklizni – talán egy izgalmas hajrá a verseny végén, vagy egy szuper-saras, de mosolygó versenyző látványa – bármi is vett rá, jól döntöttél. A biciklizés remek edzésforma, leveszi a terhelést a hátról, de akár családi időtöltés is lehet – csak rajtad áll.

Biciklizni a munkába, vagy a szórakozásért

A legtöbb városban ma már vannak bicikliutak – néhány a szabadidőért, de számos utat használhatsz munkába járásra is. Az utazás így oázissá válhat a napodban – felráz, felszabadít a stressz alól, így készen állsz majd az üzletre.

 

Egyre több és több lehetőség nyílik a kültéri terepen – hegyi- és földutak, cyclo-cross tanfolyamok. Néhányat ezek közül profi versenyzőknek terveznek, azonban számos lehetőséget kapnak a rajongók is.

1. Tűzz ki egy célt!

Nem kell túl távolinak lennie – át a parkon, a háztömb körül, végig a csatorna mentén, majd fel a hídra. Lehet bezárt pálya vagy egy útszakasz is. A lényeg, hogy ne terheld túl magad a kezdetekben. Az út végén jó érzéssel tölt el, ha arra gondolsz még bírtad volna tovább is.

2. Ellenőrizd a bringád!

Talán egy ideje a fészerben porosodik, vagy lehet, hogy csak hétvégére bérelted. Fordíts indulás előtt pár percet arra, hogy megnézd fel vannak-e fújva a gumik, fog-e a fék, esetleg van-e törött, vagy hibás alkatrész, ami vészhelyzetet okozhat.

3. Tankolj fel!

Nem a bicikli az, aminek üzemanyagra van szüksége – Te vagy! Egy könnyű, de szénhidrátban gazdag fogás 2-3 órával indulás előtt biztosítja, hogy a legjobb formádat hozd az úton.

4. Tekerjetek együtt!

Mint minden az életben, a kerékpározás is akkor a legszórakoztatóbb, ha van valaki, akivel megoszthatod. A családi hétvégi kirándulások épp olyan élvezetesek, mint az erdei száguldás, amíg van, aki elkísér!

5. Bemelegítés és levezetés

Csakúgy, mint minden edzésnél, a biciklizésnél is jó a lassú kezdés. A profi kerékpárosok nyújtanak és bemelegítő gyakorlatokat is végeznek indulás előtt, de az is tökéletes, ha lassú tekeréssel melegíted be az izmokat az út elején. Fokozatosan gyorsíts, majd a célhoz közeledve lassíts, és hagyd, hogy izmaid megpihenjenek!

Az aktivitás jó neked – Nincs vita

Nem az számít, hogyan érzed magad, mikor elhatározod, hogy mozogsz – a sportolás színt visz az arcodba, és azt a jóleső érzést hagyja maga után, hogy az élet minden akadály ellenére is gyönyörű.

A kirándulás boldogabbá tesz!

Légzés, összpontosítás, eredmény!

Talán ez a legegyszerűbb gyakorlat – kimenni a saját lábadon és futni. Kezdd lassan és fokozatosan építsd fel, mint a tapasztaltak! Íme 6 tipp, hogyan élvezheted még jobban a futást.

A futás szeretete

Edzés előtt - Készítsd fel izmaidat!

A sport masszázs nem csak profi sportolóknak jár! Íme néhány ötlet Neked és izmaidnak!

Szeresd az izmaidat!