Sportmasszázs

Íme néhány ötlet Neked és izmaidnak

Sportmasszázs nem csak aranyérmeseknek.

Bármilyen mozgásformát választasz is, mindenképp nagy az elvárás a testeddel szemben. A pihenés, helyes táplálkozás, és gyors reakció az esetleges sérülésekre mind nagyon fontos. Izmaidat formában tarthatod az edzések előtti és utáni rendszeres masszázzsal, amelyben az Árnika Masszázsolaj segítségedre lehet.

 

A sportmasszázs a hagyományos masszázstechnikákon nyugszik. Két részre oszthatjuk: beszélhetünk bemelegítő és regeneráló masszázsról – egy frissítő zuhanyzás után, mikor már készen állsz a relaxációra.

 

Próbáld ki ezeket a technikákat futás, kerékpározás vagy túrázás előtt és után.

Edzés előtt

Az izmok bemelegítése

Az edzés előtti masszázs célja az izmok stimulációja, ezt dörzsöléssel és fürge mozdulatokkal érheted el. Ez serkenti a vérkeringést, felkészíti az izmokat a mozgásra, valamint csökkenti a sérülések kockázatát.

Első lépés

Tedd fel a jobb lábad egy székre és masszázsolaj segítségével végezz körkörös mozdulatokat a deréktól kiindulva. Folytasd lefelé, a combon át egészen a bokáig. Használhatod mindkét kezedet és változtathatod a körkörös mozdulatok irányát is.

Második lépés

Térj vissza a derékhoz és jobb kezed öklével masszírozd, mintha tésztát dagasztanál. Ezt a mozdulatot is folytasd a combodon, majd a lábszáron és végül a bokán.

Harmadik lépés

Kulcsold össze kezeid és finoman dörzsöld végig a jobb lábad egészen a bokáig

Most ismételd meg az egészet a bal lábaddal is!

Eltarthat egy kis ideig, mire mindkét lábad bemelegítésével végzel, de hidd el, tested meghálálja a törődést. Elvégezheted egy kis idővel az edzés előtt is, de ebben az esetben a harmadik lépést ismételt meg, közvetlenül mielőtt elkezdenéd a mozgást, így „felébresztheted” izmaidat.

 

Ha a mozgásforma igényli, feltétlenül melegítsd be a vállakat és karokat is! Ebben az esetben alkalmazhatod a fenti technikákat és mozdulatokat minden szükséges területen.

Árnika masszázs olaj 100 ml

Aktivál és átmelegít

Edzés után

Nyújtás

Edzés után az izmok lassabb, könnyebb mozdulatokat igényelnek, hogy kiadják a feszültséget és serkentsék a vérkeringést. Rögtön edzés után is elvégezheted, vagy akár zuhanyzás után kicsit felfrissülve.

Első lépés

Kezdd a dörzsölő mozdulatokkal, de ezúttal a bokától indulva haladj felfelé!

Második lépés

Most gyúrd végig a lábakat, lentről egyre feljebb haladva a derékig!

Légy óvatos! Az izmok feszülnek és érzékenyek sportolás után. Vigyázz, nehogy fájdalmat okozz magadnak!

Harmadik lépés

Ahhoz, hogy az izmok teljesen ellazuljanak ismételd meg az első lépést, ezúttal még finomabban! Ez már a simogatáshoz hasonló – mintha megköszönnéd testednek a kemény munkát.

Végül jöhet a relaxáció

Ne felejtsd el a masszázst megismételni a vállakon és a karokon, amennyiben olyan sportot végeztél. Végül feküdj hanyatt, és kezeidet kulcsold össze hasadon. Lélegezz mélyeket, és közben érezd, hogyan emelkednek és süllyednek kezeid. Ez segít az izmok regenerálódásában. Ne feledd: a fent leírt javaslatok nem helyettesítik a gyógymasszázst, vagy gyógykezelést! Sérülés, vagy egészségügyi problémák esetén bármilyen masszázs végzése előtt egyeztess orvosoddal vagy terapeutáddal!

Az aktivitás jó neked – Nincs vita

Nem az számít, hogyan érzed magad, mikor elhatározod, hogy mozogsz – a sportolás színt visz az arcodba, és azt a jóleső érzést hagyja maga után, hogy az élet minden akadály ellenére is gyönyörű.

A kirándulás boldogabbá tesz

Légzés, összpontosítás, eredmény!

Talán ez a legegyszerűbb gyakorlat – kimenni a saját lábadon és futni. Kezdd lassan és fokozatosan építsd fel, mint a tapasztaltak! Íme 6 tipp, hogyan élvezheted még jobban a futást.

A futás szeretete

Két kerék, és semmi más

Még a városlakók számára is nyitott a biciklizés lehetősége. Ha azt akarod, hogy a szíved és tüdőd is dolgozzon, de nem szeretnéd túlzásba vinni, csak pattanj fel a bringára és élvezd a látványt lassú tekerés közben!

Kerülj nyeregbe!