hd_beauty_in_the_shade
szépség

10 aranyszabály a napsütéses napokra

A mi Napunk csodálatos. Közelítsd meg pozitívan ennek energiáját, és szívd magadba megnyugtató melegét – nem mindig, nem mindenhol és csak mértékkel. Ha betartod ezt a tíz szabályt, biztonságosan élvezheted a napfényt.

give_your_skin_time

1. Adj időt bőrödnek az alkalmazkodásra!

Kezdd egy reggeli napsütésben elfogyasztott kávéval, vagy sétálj egyet késő délután, hogy a bőröd fokozatosan alkalmazkodjon a Naphoz!

take_a_nap

2. Szundíts egyet!

Kerüld el a nyári napsütést délelőtt 11 és délután 4 óra között: sütkérezz a kényelmes árnyékban!

sun_protection_is_proper_clothing

3. A legegyszerűbb napvédelem a megfelelő ruházat.

Viselj könnyű, hosszú ujjú, természetes anyagokból, például vászonból készült ruhát és napvédő kalapot!

apply_sunscreen

4. Bőségesen és gyakran alkalmazz fényvédő krémet!

A Nap intenzitása gyakran erősebb a nyaralóhelyeken, különösen a déli régiókban vagy a hegyekben. Vigyél fel egy vastag réteg fényvédő krémet a védtelen testrészekre, lehetőleg még azelőtt, hogy elhagynád a házat! A fényvédő faktort (SPF) a te bőrtípusodnak megfelelően és a Nap intenzitásától függően válaszd ki! Az úszás csökkenti az SPF védelmét, ezért rendszeresen kend be magad újra a naptejjel, de vedd figyelembe, hogy ettől nem lesz hosszabb a védelmi idő!

sun_protection_from_inside_out

5. Napvédelem belülről.

A béta-karotin, az E-vitamin és az antioxidánsok rendszeres szedése meghosszabbíthatja a bőr saját természetes fényvédelmét. Egyszerű: sárgarépa, áfonya, cékla, spenót, paradicsompüré, olívaolaj és lazac – csak néhány azon finom ételek közül, amelyek tartalmazzák ezeket az egészséges anyagokat.

drink_plenty_of_fluids

6. Igyál sok folyadékot!

A zöld tea jó antioxidáns tulajdonságokkal rendelkezik. A víz a bőrre is jótékony hatással van, különösen akkor, ha a bőr túl sokat volt kitéve a Napnak, és a hőségben izzadással veszített nedvességet.

protect_your_eyes

7. Védd a szemedet!

Viselj megfelelő napszemüveget vagy napellenzőt. Soha ne nézz közvetlenül a Napba!

cooling_after-sun_care

8. Napozás utáni hűsítő ápolás.

Nyáron tárold a Weleda Gránátalmás bőrfeszesítő szérumot a hűtőben, így extra hűvös frissességben lehet részed, amikor a bőrödre kened!

quick_sunburn_relief

9. A leégés gyors enyhítése.

Napégés esetén ne maradj tovább a Napon, és hűtsd le a tested! Igyál sok vizet! Nedves póló felvétele szintén gyors enyhülést hozhat. Azonnali alkalmazása hatékony a fájdalom és a gyulladás ellen. Nyílt sebek vagy nagy kiterjedésű, súlyosan leégett bőrfelület esetén azonnal fordulj orvoshoz!

helpful_home_remedies

10. Hasznos házi gyógymódok.

A gyulladás elleni túrós borogatás akár négy órán át is hűthet. A túrót nem szabad közvetlenül a bőrre felvinni, mivel felmelegedve a bőrhöz tapadhat. A legjobb, ha egy konyharuhára teszünk egy ruhát, erre terítünk egy réteg túrót, majd egy másik ruhát teszünk rá, és ezt letakarjuk egy kéztörlővel. Ezután helyezd az egész borogatást az érintett területre! A tiszta kókuszolaj, mint minden olajos és zsíros krém, nem jó gyógyír a leégésre, mivel a hő növekedését okozhatja a bőrben. A leégett bőr ápolására jobb, ha nyugtató testápolót használsz.

Tipp

Az aloe vera növény húsos leveleinek gélje csodálatosan hűsíti és nyugtatja a bőrt. Egyszerűen törj le egy levelet a növényről, és a szabadon hagyott pépet kend a bőrre!

Kapcsolódó cikkek