tudatos várandósság

Annyira fáradt vagyok!

Ismered azt az érzést, amikor fáradt vagy, de mégsem tudsz rendesen aludni? Nem csak a mindennapok stressze tart ébren éjszaka. Az igazi alvásrabló néha mélyebben rejtőzik: a hormonháztartásban.

Az álmatlanság okai

A test, az elme és a lélek összhangban van egymással. Testünknek elegendő alvásra és pihenésre van szüksége ahhoz, hogy másnap újra fitt legyen. És bár a mindennapi élet számos kihívása mellett gyakran csak éjszaka találsz nyugalmat, néha ébren fekszel és töprengsz. Azonban nem csak a terhességgel, az élet változásával vagy a munkahelyi stresszel kapcsolatos keringő gondolatok tartanak ébren éjszakánként. Az okok "egyszerűen" a női létből is adódhatnak: a hormonháztartás egyensúlyából.

A nők és az alvási ritmus

A női hormonszint a havi ciklus, a terhesség és a szoptatás során olyan mértékben ingadozik, hogy az alvásszabályozás egyes nőknél szintén ingadozhat. Ezért a hormonok is megzavarhatják az éjszakai pihenést. A tipikus "rossz alvásnapok" a menstruáció előtti és utáni napok. Ezeken a napokon a női hormonszint alacsony. Általános szabályként azt javasoljuk,

hogy az álmatlan éjszakák alatt minél többet pihenj és lazíts. De - maradj az ágyban. Még ha nem is alszol, a szervezetednek szüksége van a szokásos éjszakai pihenésre.

Mi segíti az elalvást:

  • Ritmus: Próbálj meg este ugyanabban az időben lefeküdni
  • Fény és sötétség: Napközben töltődj fel fénnyel, és alvás előtt jól sötétítsd el a hálószobát
  • Alvási hőmérséklet: Csak ne fázz! A helyiség mindenesetre ne legyen túl meleg, 18°C az ideális
  • Étkezés: Ne terheld az emésztőrendszert este lefekvés előtt
  • Pihenés: A nyugtató levendulafürdő ellazítja a testet és a lelket

Segítség a természettől alvászavarok esetén

Vannak növények, amelyek elősegítik az alvást. A komló, a macskagyökér, a citromfű, a zab és a golgotavirág köztudottan relaxáló hatású. Nyugtatják az idegességet és segítenek stabilizálni a nappali-éjszakai ritmust. Az este bevett gyógynövények (pl. gyógytea formájában) elősegítik az elalvást és támogatják a pihentető és nyugodt alvást. A komlóból, a macskagyökérből, a golgotavirágból és a zabból származó természetes növényi kivonatok biztosítják, hogy a feszültség könnyebben oldódjon.

Kapcsolódó cikkek