tudatos várandósság

Természetesen elcsendesedni

Nyugodt alvás – ez jó felkészülés a szülésre. Nehéz gyomorral, mosdóba járási kényszerrel, nyugtalan lábakkal vagy cikázó gondolatokkal azonban nem könnyű jól aludni.

Nyugalom és az ellazulás elősegítése

A nyugalom és az ellazulás előfeltétele a pihentető alvás meglelésének. Lehet, hogy most nehezen tudsz aludni, mert a gondolataid keringenek a fejedben, a gyermek aktív, nem talál kényelmes pozíciót vagy gyakrabban kell mosdóba menned. Ne aggódj: a tested így is összegyűjti a szükséges erőt és energiát. Az éjszakai ébrenlét az életed része lesz az elkövetkező hetekben és hónapokban. Egy nyugodtan véget érő estével elősegítheted a pihentető és energizáló alvást: lefekvés előtt tartózkodj a krimiktől vagy a mozgalmas eseményektől! A szoptatós és pozicionáló párnák segíthetnek a kényelmes fekvésben. Egy jegyzetfüzet és egy toll az ágy mellett hasznos, hogy éjszakánként feljegyezhesd a gondolatokat, így napközben alaposabban szemügyre veheted őket, éjszaka pedig hagyod őket pihenni. Az éjszaka csendje az az idő, amikor mindig befelé figyelhetsz, és megfigyelheted, hogy mit érzel éppen.

Levendula – nyugtat és az illata pihentet

A levendula a természet igazi ajándéka. Az illóolaj illata megnyugtat és gyengéden ellazít. Egy ellazító fürdő kiválóan alkalmas esti teli kádas fürdéshez vagy lábfürdőnek. Gyengéden tápláló tusfürdőnek a levendulás Relaxáló aroma krémtusfürdő ajánlott. Legyen az egy pihentető fürdő vagy egy ellazító zuhany – élvezd a kényeztetés pillanatát, merülj el és engedd el a zavaró gondolatokat! Az ilyen pillanatok nyugalmat adnak és finoman felkészítenek a lefekvésre.

Hogyan tudnék jobban elaludni?

Dr. Frank Meyer ismeri azt a jelenséget, amikor nem tudunk jól aludni. Éjszaka, amikor ellazulsz és kipihenheted magad, a gondolataid keringenek. Sokan a stresszes helyzeteket is magukkal viszik az ágyba, és nem tudnak elaludni. Ezekben az esetekben a tudatosság segíthet visszanyerni a nyugalmat: érezzük magunkat, gyengéden és egyenletesen irányítsuk a légzésünket, hogy újra megtaláljuk a test-középpontunkat.

Elalvás elősegítése

Ha az elalvás megtartása és az éjszaka átalvása komoly problémát jelent: természetes, gyógynövényes étrendkiegészítők segítenek az elalvási nehézségeken és elősegítik a nyugodt alvást. A zabból, komlóból, valeriánából és golgotavirágból származó természetes növényi kivonatok megnyugtatják az idegeket. Segítenek harmonizálni és stabilizálni a természetes alvás-ébrenlét ritmust.

Ha már nem tudsz olyan jól aludni: próbálj meg mégis új erőt gyűjteni az éjszaka nyugalmában és csendjében és pihenj, amennyire csak tudsz!

 

Kapcsolódó cikkek