hd_woman_in_snow
egészség

Hogyan maradj egészséges télen?

Amikor a nappalok rövidülnek, hideg szelet és esőt hozva, a bőséges alvás, a folyadékpótlás, a meleg, a vitaminokban gazdag ételek és a jó társaság segít, hogy újra jól érezzük magunkat. Hét dolog, amit a természet ad nekünk, hogy egészségesek maradjunk.

Okok az alvásra

Életünk egyharmadát alvással töltjük. És jó okkal: amíg alszunk, a testünk regenerálódik - feltéve, hogy megadjuk neki erre a lehetőséget. Átlagosan hét óra alvásra van szükségünk éjszakánként, hogy sejtjeink regenerálódni tudjanak, és immunrendszerünk új védekező sejteket tudjon termelni. Ez idő alatt álmainkban feldolgozzuk a nap tapasztalatait, és alvás közben lelkünk kiürül.

healthy_sleep_lls

Amíg alszunk, a testünk regenerálódik

Közelség - másokhoz és önmagunkhoz

A másokkal való közelség jót tesz nekünk. Tanulmányok kimutatták, hogy a barátságok ugyanolyan fontosak lehetnek az egészségünk szempontjából, mint a testmozgás és a kiegyensúlyozott étrend. A fizikai kontaktus az "ölelés" és a kötődés hormonjának, az oxitocinnak a felszabadulását váltja ki, amely a melegség és a biztonság érzését adja. Ugyanakkor csökkenti a stresszhormonok szintjét, amelyek miatt hajlamosak lehetünk a megfázásra. Az önmagadhoz való közelség ugyanolyan fontos. Kapcsolatban vagyunk-e belső énünkkel? Meg tudjuk-e mondani, hogy mikor volt „elegünk", miért van ez így, és mit kell tennünk ellene - mielőtt egy fertőzés cselekvésre kényszerítene minket? Az öngondoskodás aktiválja öngyógyító erőinket!

friendship_lls

A barátság ugyanolyan fontos lehet az egészségünk szempontjából, mint a testmozgás és a kiegyensúlyozott étrend

Vitaminok

"Az étel legyen a gyógyszered." Amikor Hippokratész orvos 2400 évvel ezelőtt ezeket a szavakat mondta, még nem tudta, hogy a gyümölcsökben és zöldségekben lévő vitaminok tartanak minket egészségesen. Immunrendszerünknek szüksége van ezekre a vitaminokra a megfelelő működéshez. Mivel az emberi szervezet a legtöbb vitamint nem képes saját maga előállítani, ezért azokat a táplálékkal kell bevinnünk. És minél természetesebb ételeket fogyasztunk, annál energikusabbnak érezzük magunkat. A homoktövis még mindig a bennfentesek javaslata az immunrendszer erősítésére. E tüskés bokor élénk narancssárga bogyói több C-vitamint tartalmaznak, mint a citrusfélék.

sea_buckthorn_vitaminc

A homoktövis több C-vitamint tartalmaz, mint a citrusfélék

Napfény

Az életet bolygónkon a Nap által biztosított melegnek és fénynek köszönhetjük. A napfény serkenti a bőrünkben a D-vitamin termelődését, amelyre az erős csontokhoz van szükségünk. Emellett serkenti az agyunkban a "boldogsághormon" szerotonin termelését, ami természetes serkentőszer. És segít megőrizni egészségünket: a pszichoneuroimmunológia még gyerekcipőben járó területén végzett kutatások kimutatták, hogy hormon- és immunrendszerünk kölcsönösen befolyásolják egymást. Ezért van az, hogy az évnek abban az időszakában, amikor a megfázás gyakori és a napok borúsak, még akkor is fontos, hogy kimozduljunk a napfényre. Még ha felhős is az ég, a nap energiája akkor is eljut hozzánk.

A zöld szín

A zöld szín a természet igazi ajándéka. Harmonizáló hatással van testünkre, lelkünkre és szellemünkre. Egy rövid erdei séta csökkentheti a vérnyomást, ellazíthatja a feszült izmokat és erősítheti az immunrendszert. Még télen, amikor a fák csupaszok, sem kell nélkülöznünk. Az olyan zöld élelmiszerek, mint a káposzta, a fejes saláta és a fűszernövények nagy mennyiségű klorofillt tartalmaznak, amelyet fogyasztásuk során felveszünk. A növények ezt a levélpigmentet használják arra, hogy a napfényt anyaggá alakítsák, és így a mi fogyasztásunkhoz is elérhetővé tegyék.

green_nature

Egy rövid erdei séta erősítheti az immunrendszert.

Meleg víz

A víz tisztít, különösen a meleg víz: csökkent felületi feszültsége miatt könnyebben felszívódik szervezetünk sejtjei által. Ha reggelente először iszunk egy pohár meleg vizet, az segít a szervezet méregtelenítésében és javítja az anyagcserét. A meleg gyógyteák fogyasztása segíthet megakadályozni, hogy a megfázást okozó baktériumok beágyazódjanak az orr és a torok nyálkahártyájába. Az ezüstfenyő és a fenyő illóolajával készült meleg fürdő élénkítő és kiegyensúlyozó hatású - különösen akkor, ha odakint hideg és nyirkos az idő.

foto-warm-water.jpg

A víz tisztít, különösen a meleg víz

Hideg-meleg váltózuhany és egy luffa

Nem kell feltétlenül jégfürdő: egyszerűen a hideg és meleg víz váltakozása a zuhanyzás során, vagy legalább a reggeli zuhanyzás befejezése egy frissítő hideg vízsugárral fokozza a keringést és serkenti a nyirokrendszert. Ez immunrendszerünk gyakran figyelmen kívül hagyott, de kulcsfontosságú összetevője. Minél egyenletesebb az áramlása, annál hatékonyabban semlegesíti és távolítja el a baktériumokat. Az ideális előkészület: ötperces masszázs egy szivacskesztyűvel. A szárított luffa gyengéden eltávolítja az elhalt hámsejteket és serkenti a nyirokrendszert.

loofah_lls

Stimuláció a nyirokrendszer számára

Kapcsolódó cikkek