hd_woman_shower.jpg
érzékek

Boldogságot okozó reggeli és esti rutinok

Energialöket reggel és relaxáció este

A reggeli és esti rutinok keretet adnak a napodnak. De hogyan alakíthatod őket úgy, hogy jó legyen neked? A reggeli rutin segít éberen és koncentráltan kezdeni a napot, míg az esti rutinok segítenek a napot pozitívan lezárni, és felkészítenek a jó alvásra.

Miért tesznek jót a napi rutinok

Az öngondoskodásban a rutinok központi szerepet játszhatnak. De miért érdemes a rutinnal bajlódni, és hogyan segítenek? A rutin különböző cselekvések olyan sorozata, amely gyakori ismétléssel szokássá válik. Bár nem kötelező, a rutinok megkönnyíthetik az életünket. Nincs egy általános reggeli vagy esti rutin. Az öngondoskodási rutinokat a legjobb az egyénre szabni, és naponta követni, amíg szokássá nem válnak. Ha egyszer megszoktuk, hogy bizonyos tevékenységeket végzünk, könnyebb lesz beilleszteni őket az életünkbe.

woman_shower_smile.jpg

Tedd a rutinokat a mindennapi élet részévé

Ha egyszerre öt új rutint próbálsz elsajátítani, az frusztráló és megterhelő lehet. A napi öngondoskodási rutin sikeres kialakításához jó, ha egy konkrét céllal kezdjük. Ha ezt sikerült elérni, akkor hozzáadhatsz egy újabb célt.
A cselekvések az állandó ismétlés révén automatikusan rutinná válnak. De mennyi ideig tart? A rutinokról szóló számos tanulmány ellenére nincs egyértelmű válasz. Kutatások szerint legalább 21 napra van szükségünk ahhoz, hogy új szokásokat alakítsunk ki. Átlagosan azonban hosszabb idő – több mint két hónap – szükséges ahhoz, hogy egy új viselkedés szokássá váljon. Pontosabban, gyakran beszélnek 66 napról, egy nagy szimbolikus erővel bíró számról, amely maga is tartalmaz ismétlődést. Az öngondoskodási rutinok esetében a minőség fontosabb, mint a mennyiség. Egyszerűen időbe telik, amíg egy új tevékenységet életünk rendszeres részévé teszünk.

shower_bars_stacked.jpg
woman_soap.jpg
shower_bar_ingredients.jpg

Találd meg a tökéletes reggeli rutint

Ha reggel tűzöl ki magadnak valamit, a napot tudatosabban, nyugodtabban és produktívabban kezdheted. Az első dolgok, amelyeket reggel teszünk, meghatározzák az utánuk következő cselekedetek hangulatát. Így a legjobb módja annak, hogy jól kezdd a napot, egy olyan reggeli rutin, amely megfelel az igényeidnek. Ne aggódj amiatt, hogy rögtön egy kész rutint próbálj követni. Jobb, ha lépésről lépésre bővíted a személyre szabott rutinodat, és szükség esetén módosítod. Van néhány javaslatunk, amely segíthet megtalálni a saját reggeli rutint.

5 tipp, hogy jól kezdd a napot

  1. Egészséges reggeli: Szánj időt arra, hogy leülj és tápláló reggelit egyél. Kerüld az evést más tevékenységek, vagy útközben. Tedd az étel elkészítését a reggeli rutin tudatos részévé.
  2. Kezdd a reggelt offline: Állj ellen a kísértésnek, hogy ébredés után először az okostelefonodra nézz. Koncentrálj teljesen magadra, anélkül, hogy okostelefonod, laptopod, a közösségi média vagy a hírek elvonnák a figyelmedet. Hasznos, ha esténként repülési üzemmódba kapcsolod a telefonodat, vagy teljesen kikapcsolod. Érdemes egy rendszeres időpontot meghatározni, amikor elkezded a digitális médiafogyasztást.
  3. Hozz létre egy tennivalólistát: A napi teendők listája segít tervezni és összpontosítani. Ha leírod a céljaidat, szervezetten kezdheted a napodat.
  4. Aludj eleget: Ahhoz, hogy felfrissülve és éberen ébredjünk, elegendő alvásra van szükségünk. Az, hogy mennyit alszunk, személyfüggő; az életkor is szerepet játszik benne. A természetes alvási ritmus kialakításához feküdj le és ébredj fel minden nap körülbelül ugyanabban az időben.
  5. Kezdd a napot energikusan: Hogy reggel beinduljon a tested, vegyél néhány mély lélegzetet, vagy ásítozz örömmel. Az intenzív nyújtás is segít felébreszteni a testet, mivel friss oxigénnel látja el a sejteket, és serkenti a vérkeringést. Próbálj meg néhány jógagyakorlatot beiktatni a reggeli rutinodba, hogy fokozd ezt a hatást. Egy reggeli séta vagy kocogás szintén felturbózza az energiát. A lényeg, hogy szórakoztató is és jót is tesz neked!
shower_bar_ginger_petitgrain.jpg

Élénkítő reggeli zuhany

A reggeli zuhany felpörgeti a keringést és felébreszt, különösen, ha reggel nehezen kelsz ki az ágyból. A tusfürdő illata is szerepet játszik a nap hangulatának kialakításában: az illatok segítenek összekapcsolni a testet az érzelmekkel. A friss, gyümölcsös jegyeket tartalmazó frissítő illatok ideálisak az energizáló zuhanyzáshoz. Megtalálod őket szilárd tusfürdőinkben: Kezdd a napot a meleg, csípős gyömbér és a petitgrain, a keserű narancs leveléből nyert illóolaj friss árnyalatainak élénkítő keverékével. Vagy érezd magadat vibrálónak és felfrissültnek a geránium és a litsea cubeba, a citrusos levelű és virágú örökzöld trópusi fa elegáns. virágos keverékével. Kényeztesd a testet és a lelket egy örömteli, felemelő élménnyel.

shower_bars_pn.jpg

Dolgozz ki egy esti rutint

A nap pozitív befejezése ugyanolyan fontos, mint az, hogy jó hangulatban kezdjük. Az esti rutin segíthet abban, hogy magad mögött hagyd a mindennapok stresszét, és lehetővé tedd tested és elméd számára a pihenést. Egy nyugodt esti rutin remek módja annak, hogy könnyedén elaludj. A pihentető alvást elősegítő szokások kialakítását jó alváshigiéniának is nevezik. Íme néhány inspiráció az esti rutinodhoz.

5 tipp a pihentető esti rutinhoz

  1. Este fogyassz könnyű ételeket: Ha tele van a gyomrod, nehéz elaludni, mert a tested az emésztéssel van elfoglalva. A nap utolsó étkezése legalább két órával lefekvés előtt legyen. Ha ez nem lehetséges, csak könnyű ételeket fogyassz.
  2. Tervezz énidővel: Mi lenne, ha este fél órát olyan tevékenységekre szánnál, amelyeket napközben elhanyagolsz? Próbáld ki a hálanapló vezetését, vagy szánj néhány csendes percet arra, hogy elgondolkodj a napod pozitív történésein. Kérdezd meg magadtól: „Mi tett ma boldoggá?” vagy „Miért vagyok hálás?”.
  3. Vedd körbe magad nyugalommal: Egy rendezett szobában könnyebb aludni. Amellett, hogy kényelmesen elhelyezkedsz, , az is segít, ha a szoba hőmérséklete 17-22 Celsius-fokos, valamint sötét és csend vesz körül alváskor.
  4. Kerüld a képernyő előtti időt lefekvés előtt: Az elektronikus eszközök által kibocsátott kék fény felébreszt minket. Jó, ha lefekvés előtt legalább két órával félreteszed a laptopot és az okostelefont.
  5. Kapcsolódj ki relaxációs gyakorlatokkal: A lassú, mély légzés csökkenti a pulzusszámot és a vérnyomást, és nyugtató hatással van az egész testre. A meditációt is kipróbálhatod, ha hasonló eredményre vágysz. Íme néhány gyakorlat, amelyet beépíthetsz az esti rutinodba: https://www-weledaint.hosting.onehippo.com/magazine/health/ways-out-of-stress
woman_smells_shower_bar.jpg

Wellness a zuhany alatt

Az esti meleg zuhany nyugtató illatokkal megnyugtatja a testet és az elmét, így ellazulhatunk. Legyen a zuhanyzás öngondoskodás szilárd tusfürdőinkkel. Lazíts és eressz le aromás levendula és fás vetiver, egy trópusi édes fű nyugtató keverékével. Vagy kényeztesd érzékeidet az édes ylang ylang és a finom írisz illatával. Alakítsd át zuhanyzódat egy pihentető menedékké, ahol elmenekülhetsz a mindennapok nyüzsgése elől.

Weleda szilárd tusfürdők – 100%-ban természetes eredet

Több mint 100 éves tapasztalattal rendelkezünk a teljesen természetes alapanyagokból készült illatok létrehozásában. Nyugtató és fényűző növényi alapú tisztálkodási termékeink mostantól szilárd tusfürdő formájában is kaphatók, értékes, 100 százalékban természetes illóolajokkal. Illatuk a zuhanyzó gőzében bontakozik ki, olyan élményt nyújtva, amely kényezteti az érzékeket.

  • Relaxáló és frissítő illatok választéka 100 százalékban természetes illóolajokkal
  • Koncentrált formula – akár két 150 ml-es Weleda tusfürdőnek megfelelő mennyiség.
  • Növényi alapú formulával és felületaktív anyagokkal tisztítja a bőrt
  • A csomagolás műanyagmentes (a lakk, a ragasztó és a tinta kivételével), és legalább 55 százalékban újrahasznosított nyersanyagból áll, így újrahasznosítható
  • Biológiailag lebomló és vegán készítmény, 100 százalékban természetes eredet
  • A bőrrel való kompatibilitás dermatológiailag tesztelve
packshots_shower_bars.jpg

Kapcsolódó cikkek